Hogyan kell számlázni az időszakos elszámolású értékesítéseket?

1. Az ÁFA törvény alapján 2016. január 1-től az időszakos elszámolású szolgáltatások és termékértékesítések esetén a teljesítési időpont meghatározása megváltozott. Ezek azok az értékesítések amelyeknél a felek havonta számolnak el. Pl. átalánydíjas szolgáltatások (ügyvédek,tanácsadók),termék vagy szolgáltatás értékesítés ami havi elszámolás alapján történik.

Az időszakos elszámolású ügyleteknél a számla teljesítési időpontja fő szabály szerint az elszámolási időszak utolsó napja.

Kivétel:

1. A kiállítás időpontja: Ha az elszámolási időszakban kiállításra kerül a számla és a fizetési határidő az elszámolási időszak hónapjának utolsó napja előtt van.

2. A fizetési határidő, amennyiben az elszámolási időszak utolsó napja után van, de legfeljebb az elszámolási időszak utolsó napját követő 60. nap.

Az ÁFA-t ezekben az esetekben a teljesítés időpontjában esedékes időszakra kell bevallani és megfizetni.

A számlának változatlan szabályként tartalmaznia kell a valós teljesítés időszakát és időpontját is. (pl. :Vezetői tanácsadás 2016 január hónap)

A téma összetettsége miatt személyes pontosítás ügyében várjuk megkeresésüket !

2. Számlázó Programok módosítása

2016. január 1-jétől minden számlázó programnak rendelkeznie kell egy olyan önálló, de a programba beépített, adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás elnevezésű funkcióval, amelynek elindításával adatexport végezhető

a kezdő és záró dátum (év, hónap, nap) megadásával meghatározható időszakban kibocsátott számlákra, illetve
a kezdő és a záró számlasorszám megadásával meghatározható sorszámtartományba tartozó számlákra.

Ennek meglétéről érdemes megbizonyosodni.