Hogyan kell számlázni az időszakos elszámolású értékesítéseket?
1. Az ÁFA törvény alapján 2016. január 1-től az időszakos elszámolású szolgáltatások és termékértékesítések esetén a teljesítési időpont meghatározása megváltozott. Ezek azok az értékesítések amelyeknél a felek havonta számolnak el. Pl. átalánydíjas szolgáltatások (ügyvédek,tanácsadók),termék vagy szolgáltatás értékesítés ami havi elszámolás alapján történik.
Az időszakos elszámolású ügyleteknél a számla teljesítési időpontja fő szabály szerint az elszámolási időszak utolsó napja.
Kivétel:
1. A kiállítás időpontja: Ha az elszámolási időszakban kiállításra kerül a számla és a fizetési határidő az elszámolási időszak hónapjának utolsó napja előtt van.
2. A fizetési határidő, amennyiben az elszámolási időszak utolsó napja után van, de legfeljebb az elszámolási időszak utolsó napját követő 60. nap.
Az ÁFA-t ezekben az esetekben a teljesítés időpontjában esedékes időszakra kell bevallani és megfizetni.
A számlának változatlan szabályként tartalmaznia kell a valós teljesítés időszakát és időpontját is. (pl. :Vezetői tanácsadás 2016 január hónap)
A téma összetettsége miatt személyes pontosítás ügyében várjuk megkeresésüket !
2. Számlázó Programok módosítása
2016. január 1-jétől minden számlázó programnak rendelkeznie kell egy olyan önálló, de a programba beépített, adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás elnevezésű funkcióval, amelynek elindításával adatexport végezhető
a kezdő és záró dátum (év, hónap, nap) megadásával meghatározható időszakban kibocsátott számlákra, illetve
a kezdő és a záró számlasorszám megadásával meghatározható sorszámtartományba tartozó számlákra.
Ennek meglétéről érdemes megbizonyosodni.